El catedràtic d'Educació Comparada de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Ferran Ferrer, ha dit, en declaracions a Els matins de TV3, que “l’elevada concentració d’alumnes d’origen immigrat (per sobre del 25%) en una escola, tot i que hi ha excepcions, dificulta l’obtenció de bons resultats, però afecta més els alumnes estrangers que els nascuts aquí”.
Ferrer, director de l'informe PISA 2009: Avaluació de les desigualtats educatives a Catalunya, ha indicat que "en el cas de la privada, els alumnes d’origen immigrat obtenen millors resultats. Hem fet una anàlisi extraient la influència de la situació socioeconòmica i observem que malgrat treure aquesta influència, els resultats són millors”.
"Però hem de deixar clar que això no és culpa de l’alumne, sinó de les polítiques i la pràctica educativa que ho permeten”, ha assenyalat. “Creiem que la reducció de les aules d’acollida no és una bona estratègia”, ha afegit.
L'expert ha remarcat que "el nivell d’inversió a Catalunya en educació està per sota de la mitjana europea. I si volem atendre la diversitat, hi hem de posar més diners sabent molt bé a on els posem i com els posem. No és suficient contractar més professors”.
Segons Ferrer, “si mirem l’informe PISA del 2009 veiem que no complim aquest estàndard de qualitat, perquè han exclòs massa alumnes. No sabem quins són, però podem suposar que si hi haguessin participat, la nota hauria estat una mica inferior”.
“Es poden excloure escoles o un percentatge d’alumnes d’un centre, i el cert és que a Catalunya no tenim un alt percentatge d’escola exclosa”. “Això, aquesta exclusió del 5,95%, no invalida l’informe PISA”, ha reblat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada