divendres, 13 d’agost del 2010

Carta de Condoleezza per a Chavez

Sr President Chávez: Havia estat esperant la meva sortida del govern, que transcorre un temps prudencial per enviar-li aquesta missiva. Encara que des del punt de vista geopolític seves expressions desconsiderades contra la meva persona van ser menyspreables, per la qual cosa no van ser respostes oficialment, no puc negar que em van produir malestar. Cap ésser humà pot deixar de molestar quan algú es refereix a ell o ella en termes procaços i desconsiderats. En el cas que ens ocupa, això estava magnificat pel fet que: (1) vostè era el president d'un país amb el qual el meu país té relacions diplomàtiques, (2), vostè va violar la vella dita espanyol que diu: "a la dona, ni amb el pètal d'una rosa "i, (3), els seus comentaris tenien un component racista que en el meu país és ja definit com" políticament incorrecte ", però que vostè encara practica amb tota impunitat en el seu. Es va referir vostè als meus escassa cultura ia una pretesa atracció que jo sentiria per vostè. En primer lloc, he de dir-li que ahir a la nit vaig tenir l'honor de tocar amb l'Orquestra Simfònica de Filadèlfia, com a solista, el concert número 20 per a piano de Wolfang Amadeus Mozart, K.466 (sap vostè el significat de K.? No ho crec) . Sóc una de les més destacades concertistes no-professionals dels Estats Units. Vaig estudiar piano al mateix temps que em graduava de politòloga a la Universitat de Denver. I vostè, Sr Chávez? Em diuen que a banda d'haver estat un estudiant mediocre de l'Escola Militar de Veneçuela, aparentment el refugi dels que no donen la talla a la universitat, vostè no va tenir una altra educació formal. Sembla que això és la raó per la qual insisteix que 8x7 = 52 i que l'home va arribar al planeta Terra fa 2.000 anys. Sense oblidar que la seva ortografia sembla deixar bastant que desitjar. Les seves pomposes cites són cursilonas i sovint inexactes. Teniu en compte que només és ara que li dic això, ja que mai li hagués fet fora a vostè en cara la seva incultura i patanería, i no haver mediat la seva agressió a la meva persona. En segon lloc, no crec que sentiria atracció per algú com vostè. No em refereixo al seu aspecte físic, el qual certament no és de concurs sinó, diguem-ne, simplement sub-standard. Em refereixo a les seves maneres, a la pobra qualitat del seu llenguatge i l'agressivitat que mostra cap al sexe femení. Estic informada de la seva manera de tractar a la seva ex-dona, fins en públic, de les seves ofertes masclistes per televisió sobre 'donar-li el seu "i de la violència que vostè va utilitzar contra les dones amb qui va tenir relació en el passat. Afortunadament avui no se li coneix relació amb fèmina alguna, excepte alguna manyagueries ocasional feta a algun transvestit brasiler. Per això no podria sentir atractiu algun per algú que, més aviat, em causa repulsió. Tampoc em sentiria molt a gust amb algun dels seus acòlits, digui's Cabello o Istúriz, tot just marginalment més acceptables. Vostè es va mofar del meu nom, Condoleezza, relacionant-lo amb condol i tristesa. No és tal cosa, Sr Chávez. El meu nom és derivat de l'expressió musical italiana "amb dolcezza", és a dir, amb dolçor. Els ho explico perquè és evident que sense aquesta explicació no tindria la menor idea de la seva veritable significat. Els idiomes no són el seu fort, com ho recordo bé del seu intent d'insultar al President Bush a una curiosa versió de l'idioma anglès, cosa que sonava com "iu ar a donki". He tingut la sort d'arribar als més alts nivells del govern del meu país a causa de la meva formació intel.lectual. No em vaig fer notòria liderant un cop d'estat sagnant que va deixar més de 200 veneçolans morts, una cosa de la qual vostè s'ha presumeix, en dir "jo si vaig estar en un cop, fent plom de veritat". Al meu país generalment (hi ha excepcions) la gent intel.lectualment sòlida entra al govern buscant reconeixement i no té necessitat de robar. Entenc que en règims com el seu, vostès arriben al poder sense moltes credencials intel.lectuals i el fan servir per enriquir-o, com diuen alguns, "per menjar complet". Teniu en compte que no compartim filosofies de la vida i que mentre jo toco a Mozart amb l'Orquestra Simfònica de Filadèlfia vostè canta ranxeres mexicanes a capella, és a dir, a pal sec. Mentre jo dono conferències a les universitats vostè compte les seves peripècies peristàltiques, els seus recargolaments en un túnel. Bé, crec haver posat les coses al seu lloc. Vostè ha triat el seu camí, al costat dels estats malfactors i grups terroristes i narcotraficants del planeta. Aquesta ha estat la seva decisió. Però ella comporta responsabilitat indelegable. Vostè ha pogut ser un deixeble de Mandela i va triar ser un deixeble de Mugabe. Ha pogut sentir-se orgullós de Jose Maria Vargas i va decidir sentir-se orgullós d'Ezequiel Zamora. Vostè va triar el seu camí. El seu règim acabarà, com deia T.S. Eliot (un poeta del meu país, Sr Chávez) sobre el fi de l'univers: "no amb una commoció sinó amb un xiuxiueig". No tindrà on amagar-se. Condolezza Rice Font

3 comentaris:

Jordi Benplantat ha dit...

mmm444Com a profund marxista, linia Grouxo, no puc estar mes d'acord amb la Senyora.

Jordi Benplantat ha dit...

Com a profund marxista, linia Grouxo, no puc estar mes d'acord amb la Senyora.

Anònim ha dit...

Sí. Està molt bé i ridiculitza el pallasso de Chávez.
La formació de la senyora Rice tampoc està malament.
Ara bé... Aquesta no era secretària d'Estat sota la presidència de George Bush? Quina formació i passat té, aquest senyor que va arribar a la presidència dels USA?
"Al meu país generalment (hi ha excepcions) la gent intel.lectualment sòlida entra al govern buscant reconeixement i no té necessitat de robar"... ja, ja. Al seu govern hi havia majoritàriament persones vinculades a grans corporacions que es van fer d'or amb la guerra de l'Iraq, guerra a la que van entrar enganyant el poble americà que va acabar creient que els responsables de l'11S eren amb S. Hussein. I els responsables devien ser més aviat la CIA que Al Qaeda. Ells mateixos.
"estats malfactors i grups terroristes i narcotraficants del planeta"... si això és per oposició a les agències entorn del govern dels USA... podria haver estat més suau.
Quanta dignitat, la senyora Rice!

Aquest blog és

Aquest blog és

Contador web

Vist des de...

free counters